Na początku listopada GITD podpisał umowę na modernizację, uruchomienie oraz zintegrowanie z działającym już systemem operacyjnym 147 sztuk stacjonarnych fotoradarów. Nie tylko zostaną poddane modernizacji ale i staną nowe. Tych pojawić się ma około 20 sztuk.
Modernizacja będzie polegała przede wszystkim na wymianie dotychczasowych fotoradarów, które w skrajnych przypadkach mają już więcej niż 10 lat, więc są mniej skuteczne. Nowe zapewniają wyższe poziomy wykrywalności wykroczeń i skuteczności rozpoznawania wizerunku kierującego pojazdem w trudnych warunkach oświetleniowych, czyli złej pogodzie lub po zmroku. Warto podkreślić, że w 20 lokalizacjach dotychczasowe fotoradary będą likwidowane i instalowane w nowych miejscach. Wszystkie prace powinny zakończyć się w styczniu 2024 roku
– mówi wiceprezes firmy Sprint, Waldemar Matukiewicz, cytowany przez portal auto-motor-i-sport.pl
Wszystkie prace powinny zakończyć się w styczniu 2024 roku.
W trakcie wakacji fotoradary i odcinkowe pomiary prędkości zarejestrowały blisko 204,2 tys. przypadków niestosowania się kierujących do obowiązujących ograniczeń prędkości. To o około 30 proc. mniej naruszeń prędkości niż rok temu - podkreślała rzeczniczka Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego Monika Niżniak.
Według danych przekazanych przez rzeczniczkę GITD podczas tegorocznych wakacji za pomocą fotoradarów zarejestrowano ponad 169 tys. pojazdów, których kierowcy zignorowali obowiązujący na danym odcinku limit prędkości, natomiast odcinkowe pomiary prędkości ujawniły ponad 30 tys. naruszeń.
"Najwięcej naruszeń zarejestrował fotoradar w Rudzie Śląskiej – 5 551 przypadków. Wśród odcinkowych pomiarów prędkości najwięcej naruszeń zarejestrował system pracujący na trasie S8, wykonujący pomiary pomiędzy Węzłem Warszawa Zachód a Blizne Łaszczyńskiego – 4 164 naruszenia" - poinformowała Monika Niżniak.