Ruszyły testy wewnętrzne systemu Mevo. Tym razem się uda?

i

Autor: gdansk.pl

Mevo 2.0

Testy nowego Mevo wstrzymane! Co jest powodem?

2023-04-23 14:13

System Mevo 2.0 nie jest jeszcze dostępny dla mieszkańców, ale czerwone rowery są już widoczne na ulicach Metropolii. To za sprawą intensywnych testów wewnętrznych. W nocy z piątku na sobotę (21/22 kwietnia) hiszpański operator Mevo 2.0, spółka City Bike Global, zawiesił chwilowo działanie aplikacji do obsługi systemu roweru metropolitalnego.

Jak czytamy w komunikacie rzecznika prasowego OMGGS, w nocy z piątku na sobotę (21/22 kwietnia) hiszpański operator Mevo 2.0, spółka City Bike Global, zawiesił działanie aplikacji do obsługi systemu roweru metropolitalnego. Próby szybkiego wyeliminowania problemu z aplikacją nie przyniosły oczekiwanych rezultatów. 

Operator poprosił Obszar Metropolitalny o zawieszenie testów. Zarząd OMGGS przystał na tę prośbę. Od dziś, 22 kwietnia, test wewnętrzny Mevo 2.0 został wstrzymany minimum na kilka dni do czasu, gdy Hiszpanie uporają się z problemem.

- informuje Katarzyna Kołodziejska, p.o. rzecznika prasowego OMGGS.

Jak przypomina rzecznik, wewnętrzny rozruch Systemu Mevo rozpoczął się 11 kwietnia. "W tym czasie współpracownicy OMGGS, przedstawiciele gmin uczestniczących w projekcie, dziennikarze oraz specjaliści sprawdzali nie tylko rowery – 25 tradycyjnych i 75 z napędem wspomaganym elektrycznie, ale również funkcjonowanie systemu informatycznego i całej infrastruktury" - dodaje. 

Po tygodniu testów użytkownicy zwracali uwagę na problemy z aplikacją. Kod QR był skanowany zbyt długo, rower nie zawsze można było wypożyczyć od razu po naciśnięciu odpowiedniego przycisku, aplikacja pokazywała inny poziom naładowania baterii, niż w rzeczywistości, pojawiała się również uwagi na temat dokładności GPS - to część uwag, które zgłaszali pierwsi użytkownicy. 

Kiedy mieszkańcy wsiądą na rowery?

Jak podaje Gdańsk.pl, jeśli testy wypadną pomyślnie, a poprawki zostaną wdrożone zgodnie z planem, w maju system przekazany zostanie do kolejnego etapu testowania - przez mieszkańców Metropolii. Podczas drugiego etapu do nieodpłatnego korzystania w trybie testowym (opłata manipulacyjna 1 grosz) mieszkańcom zostanie udostępnione 50 proc. floty rowerowej. Następnie, gdy wszystko będzie funkcjonowało w sposób należyty i nieprzerwany, na ulice Metropolii wyruszy cała flota rowerów klasycznych oraz ze wspomaganiem elektrycznym.

Warto przypomnieć, że w przypadku Mevo 2.0 środki zasilające konta użytkowników systemu będą trafiały bezpośrednio do OMGGS, a nie na konto operatora, jak miało to miejsce w poprzedniej edycji projektu.

W Krakowie będzie można wypożyczyć elektryczne rowery