zdjęcie poglądowe

i

Autor: pixabay

Oszustwa

Tajemnicze połączenia od PKO - czy oszuści stracą znaną metodę wyłudzania pieniędzy?

Warto korzystać ze wszelkich sposobów, by uchronić się od wykradzenia pieniędzy. Ten sposób oszustów jest szczególnie groźny, bo numer telefonu z jakiego do nas dzwonią to prawdziwy numer infolinii banku. Za tak doskonałą przykrywką kryją sie jednak oszuści!

Ten sposób oszustów jest wyjątkowo perfidny - na telefonie wyświetla się nam numer infolinii. Teoretycznie wszystko się zgadza, ale całość jest oszustwem! PKO Bank Polski ostrzega przed oszustami i wprowadza nowe rozwiązania. Ilość wyłudzanych pieniędzy z numeru +48503208662 znów zaczyna rosnąć. To właśnie urlopowy, wakacyjny czas jest tym okresem, gdy łatwo dajemy się nabrać. Oszust, który do nas dzwoni zaczyna od pytania o potrzebę dodatkowej gotówki na wakacje.

PKO oszuści przez telefon, jak sprawdzić czy dzwoni konsultant?

W ostatnim czasie niektórym osobom mogły wyświetlić się reklamy namawiające do inwestycji w krypto walutę PKOCoin. Wraz ze zbliżającymi wakacjami coraz więcej jest telefonów - numer, który widzimy na naszym aparacie się zgadza z tym oficjalnym numerem infolinii. Jest to możliwe dzięki bramkom internetowym, wykrycie takich oszustów jest jednak jeszcze trudniejsze. PKO, jako ostatnio ulubiony bank pod który podszywają się oszuści ma na to rozwiązanie. Zainstalowanie aplikacji pozwala na dokładną weryfikację dzwoniącego.

Nasi klienci, którzy mają aktywną aplikację mobilną IKO, mogą teraz za jej pomocą zweryfikować czy kontaktuje się z nimi rzeczywisty pracownik banku. Klient otrzyma w aplikacji wiadomość (push) z danymi pracownika i poprosi go o podanie tych danych np. imienia i nazwiska - jeśli dane się zgadzają zatwierdza je PIN-em do IKO

– mówi Piotr Wardziak, z biura prasowego PKO BP.

Podszywają się pod konsultantów banku. Jak nie dać się oszukać?

Warto też pamiętać, o rzeczach, o które prawdziwy konsultant nigdy nas nie zapyta. Banki nigdy nie wymagają:

  • PKO Bank Polski nie wymaga instalacji na urządzeniach, z których logujesz się do bankowości elektronicznej, dodatkowego oprogramowania, które miałoby podnosić poziom bezpieczeństwa wykonywanych operacji lub dostępu do serwisu.
  • Pracownik banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poprosi Cię o podanie mu haseł dostępu do żadnego z serwisów (internetowego, mobilnego, telefonicznego).
  • Nie wyrażaj zgody na zainstalowanie na urządzeniu aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł
  • Nie wyłączaj producenckich mechanizmów bezpieczeństwa na Twoim urządzeniu
  • Nie wykonuj działań, o które prosi nieznany Ci nadawca w SMS-ie/wiadomości email, itp.: nie klikaj w linki, nie podawaj danych do logowania, kodów autoryzacyjnych, danych karty.

Znając te zasady, uda nam się uniknąć nieprzyjemności i tego, że zostaniemy okradzeni. 

Jedziesz na półwysep i stoisz w korku? Zatrzymaj się tu - TOP 10 propozycji!

PKO Bank Polski Ekstraklasa Raport 20.02