– Uczniowie będą mogli przed maturą powtórzyć zagadnienia językowe ale przede wszystkim problematykę lektur obowiązkowych. Poza tym otrzymają kilka praktycznych wskazówek dotyczących formy streszczenia, rozprawki – mówi Anna Konarzewska. – Uczniowie będą mogli także zadawać pytania w każdym momencie. Nauczyciele postarają się odpowiedzieć na wszystkie po swoich prezentacjach – dodaje Konarzewska.
Pomysłodawczynią „Maturnocki” jest Agata Karolczyk-Kozyra – nauczycielka języka polskiego w I Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Tomasza Zana we Wschowie oraz autorka bloga edukacyjnego „Kreatywny polonista”. – Już od kilku lat spotykaliśmy się w szkole, a szkolne ławki zamienialiśmy na karimaty, materace. Wspólną naukę umilały nam przekąski i pizza – wspomina Karolczyk-Kozyra.
Pierwsza „Maturnocka” okazała się sukcesem, dlatego kolejne roczniki również w niej uczestniczyły. Dopiero pandemia pokrzyżowała plany uczniów i ich nauczycielki. – Zdecydowałam się więc by we współpracy z innymi nauczycielami zorganizować „Maturnockę” w formie online. Dziś patrząc na to ilu uczniów chce do nas dołączyć, widzę, że ma to sens – dodaje polonistka.
A zainteresowanie wydarzeniem jest bardzo duże. Już teraz swój udział zadeklarowało ponad 12 tys. uczniów z całej Polski.
– Będzie można dołączyć do tego wydarzenia w każdej chwili. Dodatkowo wszystkie prelekcje będą nagrywane i zostaną umieszczone na Youtubie. Tak więc jeśli komuś nie uda się uczestniczyć w „Maturnocce”, będzie mógł sobie obejrzeć nasz materiał w dowolnym momencie – dodaje Agata Karolczyk-Kozyra.
„Maturnocka” stała się też inspiracją do stworzenia „Egzaminocki” dla uczniów klas ósmych szkół podstawowych. Wydarzenie odbędzie się 21 maja.