- To są studenci ostatnich lat kierunków: lekarskiego, farmacji, analityki medycznej, pielęgniarstwa oraz ratownictwa medycznego. Na tym etapie edukacji są odpowiednio przygotowani do podjęcia działań wspierających, np. w wywiadzie epidemiologicznym, który jest prowadzony przez telefon i pozwala zebrać informacje od chorego - mówi Joanna Śliwińska rzecznik prasowa Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.
W miniony weekend 15 studentów GUMed wsparło pracowników call center Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego w Gdańsku w zakresie informowania pacjentów o odwołanych poniedziałkowych, wtorkowych i środowych wizytach. Przeprowadzili również wstępny screening w kierunku ew. zakażenia pacjentów, którzy ze względu na sytuację kliniczną muszą się zjawić w szpitalu lub w poradni.
- Ponadto studenci wesprą także pracowników infolinii w Uniwersyteckim Centrum Medycyny Morskiej w Gdyni – dodaje Joanna Śliwińska.
Studenci zorganizowali także pomoc psychologiczną dla osób objętych kwarantanną.
- Od kilku dni na facebookowym profilu Studenckiego Koła Naukowego Psychologii GUMed publikowane są filmy i materiały edukacyjne, które mają zachęcić do pozostania w domu i wykorzystania tego czasu w sposób pożyteczny – tłumaczy rzeczniczka GUMed.
Studenci pod opieką prof. Radosława Owczuka redagują również stronę internetową Konsultanta Krajowego w dziedzinie Anestezjologii i Intensywnej Terapii. To właśnie za pośrednictwem tej witryny, medycy mają dostęp do najnowszych informacji na temat koronawirusa. Studenci podpowiadają m.in. jak zmniejszyć ryzyko zakażenia pomiędzy członkami personelu medycznego, a także udostępniają linki do artykułów pomocnych w diagnostyce USG COVID-19.
- Jesteśmy dumni z postawy naszych studentów, którzy w tej wyjątkowej i niełatwej sytuacji wykazali się nie tylko profesjonalizmem, ale także empatią i bezinteresowną chęcią niesienia pomocy, tak ważnymi w przyszłej pracy w zawodzie medycznym – podsumowuje za pośrednictwem portalu www.gdansk.pl postawę studentów prof. Marcin Gruchała rektor Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.