- To co jest bardzo innowacyjne w naszym terminalu to przede wszystkim rampa, która potrawi się dostosowywać praktycznie do każdego rodzaju promu. Rampa jest ruchoma w dwóch osiach, bo i w pionie i poprzez odpowiednie przesunięcie czy wysunięcie się w kierunku rampy promowej - tłumaczy Maciej Krzesiński, dyrektor ds. marketingu i współpracy z zagranicą Portu Gdynia.
Między innymi dzięki nowej rampie przypływające statki będą mogły być nawet o 1/3 większe niż dotychczas. Zmieszczą się promy nawet o 240 metrach długości. To jeszcze nie koniec innowatorskich nowości. - Kolejną innowacją i to pierwszą na skalę portów polskich, ale też i jedną z niewielu w Europie, będzie zastosowanie możliwości ładowania czy też obsługi promów poprzez podłączanie się do instalacji energetycznej z lądu. Jest to rozwiązanie bardzo proekologiczne, będzie mogło istotnie zmniejszyć emisję spalin z takiego promu. I to praktycznie do zera - dodaje Krzesiński.
Pierwsi pasażerowie skorzystają z nowego terminala na początku jesieni. Huczne otwarcie nowego terminala planowane jest na 99-te urodziny Portu Gdynia, czyli 23-ego września.