Nextbike Polska ponownie zainteresowana MEVO. Ich spółka córka, firma NB Tricity odpowiedzialna jest za zawieszenie pomorskiego systemu roweru metropolitalnego. Do dialogu konkurencyjnego zgłosiło się jeszcze Konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy) oraz Marfina (Hiszpania) wraz z firmą Geovelo (Polska) jako podwykonawcą. Chętnych oceni teraz komisja przetargowa.
- Oceniane będzie m.in. doświadczenie w zarządzaniu systemami współdzielonymi oraz średni przychód netto z ostatnich 3 lat - mówi Alicja Mongird z Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot. Posłuchaj:
Równocześnie trwają badania i analizy funkcjonowania nowego MEVO. Eksperci z kraju i zagranicy pracujący przy opracowaniach będą współpracować z OMGGS do momentu wyłonienia nowego operatora MEVO. Przeprowadzona zostanie analiza modeli funkcjonowania nowego Mevo, która będzie zawierała m.in. zalecany rodzaj rowerów, sposób i technologię ładowania wraz z rozmieszczeniem stacji, kryteria oceny jakości funkcjonowania systemu, koszty wdrożenia różnych modeli Mevo oraz szacowane przychody.
- Nowy system ma składać się z min. 4 tys. rowerów z czego min. 25% mają stanowić rowery elektryczne, które są już w posiadaniu OMGGS - dodaje Mongird. Posłuchaj:
Wśród mieszkańców OMGGS prowadzone są obecnie badania ankietowe dotyczące m.in. preferowanej ceny abonamentu i popytu.
Od 26 marca do 28 października 2019 r. – ponad 160 tys. zarejestrowanych użytkowników, wypożyczyło 1224 w pełni elektryczne rowery ponad 2 miliony razy. Mevo było najbardziej popularnym systemem roweru publicznego w kraju.