Szybciej między dzielnicami
Jak opisują na stronie Gdansk.pl władze miasta, jednym z problemów istniejącej sieci transportowej jest niewystarczająca liczba szybkich i bezpiecznych międzydzielnicowych tras rowerowych. Właśnie w celu poprawy warunków dla mobilności aktywnej, ogłoszono budowę sieci ekostrad. Będą to wygodne trasy rowerowe o podwyższonych standardach. W założeniach mają być bezkolizyjne i mają poprawić bezpieczeństwo i komfort poruszania się rowerem.
Polecany artykuł:
Najpierw analiza
Budowa ekostrad wiąże się z nieuchronnymi problemami realizacyjnymi. Dlatego też niezbędne jest stworzenie analiz badających możliwości realizacyjne poszczególnych odcinków ekostrad. Na ich podstawie określone zostaną parametry tras, potem stworzona zostanie dokumentacja projektowa.
Planowane lokalizacje:
- Wzdłuż PKM (odc. od przystanku Kiełpinek do ul. Rakoczego),
- Gdańsk Południe Wrzeszcz , dalej GPW (odcinki od al. Adamowicza do ul. Wileńskiej i od ul. Fiszera do al. Grunwaldzkiej),
- Droga Czerwona - od granicy Miasta do Bramy Oliwskiej,
- Wzdłuż Kanału Raduni - od Węzła Groddecka do ul. Starogardzkiej,
- Trasa Oruńska - wzdłuż planowanej linii kolejowej PKM Południe, na odcinku od ul. Świętokrzyskiej do ekostrady wzdłuż Kanału Raduni.
Jak sztuczna inteligencja widzi Trójmiasto za 100 lat? (Galeria):
Na podstawie analizy określone zostaną koszty poszczególnych odcinków ekostrad i wskazane ich warianty oraz pozyskane zostaną wytyczne jednostek uzgadniających gestorów sieci. Analizę przeprowadzić ma firma Green Cities Infrasturcture Sp. z o.o.. Jej koszt to 690 tys. zł. Ma być gotowa w IV kwartale 2024 r.
Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: [email protected]