Plastycy mogą ubiegać się o prowadzenie zorganizowanych punktów handlowych w formie stoisk, gablot, stojaków oraz innych ekspozytorów i urządzeń wolnostojących przeznaczonych do prezentowania i sprzedawania własnej twórczości artystycznej z zakresu malarstwa, rysunku, grafiki, portretu, rzeźby, ceramiki, tkaniny, rękodzieła lub fotografii
– informuje urząd miasta. Miasto na ten cel przeznaczyło łącznie 33 miejsca znajdujące się na ul. Długiej (13 miejsc), ul. Długi Targ (11 miejsc), ul. Korzennej (3 miejsca) i ul. Rybackie Pobrzeże (6 miejsc). Szczegółowy adres i rozlokowanie każdego z punktów można sprawdzić w WYKAZIE i na MAPACH.
Jakie wsparcie można otrzymać?
Jak informuje UM, przestrzeń handlowa to teren o wielkości maks. 2 m kw., na którym może stanąć punkt sprzedaży. W obrębie Głównego Miasta dozwolone jest wystawianie i handlowanie dziełami plastycznymi, takimi jak: malarstwo, grafika, linoryt, fotografia. Nie dopuszcza się sprzedaży karykatur oraz innych wyrobów masowej produkcji.
Ze względu na dbałość o zachowanie i promocję dziedzictwa kulturowego Gdańska w tej przestrzeni osoba, która otrzymała punkt handlowy, zobowiązuje się do wystawiania i handlu pracami autorskimi związanymi z tematyką gdańską. Co istotne, zabudowa pozostaje tylko na czas prowadzenia działalności
– czytamy. Kto może ubiegać się o sezonowy punkt handlowy?
O sezonowy punkt handlowy mogą ubiegać się twórcy, którzy udokumentują wykształcenie plastyczne i przedstawią swoje osiągnięcia artystyczne. Do wniosku należy dołączyć opis i załączone przykłady prac przeznaczonych do prezentacji i sprzedaży, a także projekt zagospodarowania punktu handlowego o maksymalnych wymiarach 2 m kw. Wnioski o przydzielenie punktu rozpatruje komisja złożona z członków wskazanych przez m.in.: Akademię Sztuk Pięknych w Gdańsku, gdański oddział Związku Polskich Artystów Plastyków, Komisję Kultury i Promocji Rady Miasta Gdańska, Biuro Prezydenta ds. Kultury Urzędu Miejskiego w Gdańsku i Biuro Architekta Miasta. O przydzieleniu punktów handlowych plastykom decyduje komisja powołana przez Prezydenta Gdańska. Komisja ocenia przede wszystkim wartość artystyczną przedstawionych prac, a także dotychczasową współpracę z oferentem, projekt graficzny punktu handlowego i deklarowany okres prowadzenia działalności. Wniosek znajduje się na stronie Biura Prezydenta ds. Kultury (zakładka: Punkty handlowe dla plastyków). Wniosek należy dostarczyć (z dopiskiem: Punkty handlowe dla plastyków) do 20 marca 2024 roku:
- za pośrednictwem operatora pocztowego pod adresem: Urząd Miejski w Gdańsku Biuro Prezydenta ds. Kultury, ul. Nowe Ogrody 8/12, 80-803 Gdańsk;
- osobiście w Zespole Obsługi Mieszkańców nr 3, ul. Nowe Ogrody 8/12, pokój nr 40;
- w formie elektronicznej, używając podpisu zaufanego poprzez system ePUAP.
GALERIA: Tak wyglądał Gdańsk przed II wojną światową.
Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na Facebooku lub na skrzynkę: [email protected].