Lekarz

i

Autor: Pixabay

Byłeś ostatnio u lekarza? Uważaj, może zadzwonić do ciebie NFZ!

Jeśli niedawno odbyłeś wizytę u lekarza specjalisty, to może zadzwonić do ciebie ankieter Narodowego Funduszu Zdrowia. Jak zaznacza NFZ, badanie jest anonimowe.

Narodowy Fundusz Zdrowia chce sprawdzić opinię pacjentów na temat opieki podczas leczenia. Ankieterzy zapytają m.in.: o sprawność rejestracji, zaangażowanie lekarza czy zrozumiałość przekazywanych informacji.

Dzięki badaniu NFZ chce sprawdzić, jak pacjenci oceniają jakość opieki w placówkach, w których się leczą.

Monitorujemy jakość i dostępność do świadczeń opieki zdrowotnej. Dlatego tak ważna jest dla nas opinia pacjentów na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych. Dzięki ankiecie chcemy poznać zdanie pacjentów o funkcjonowaniu placówek, w których się leczą i wskazać te obszary, które wymagają poprawy. Zachęcam do podzielenia się swoją opinią. Każdy głos jest dla nas bardzo ważny

– podkreśla Filip Nowak, prezes Narodowego Funduszu Zdrowia.

Ankieterzy będą dzwonić od poniedziałku do soboty, w godzinach 8.00-18.00. NFZ zastrzega, że nie bada przebiegu leczenia i kwestii medycznych oraz terapeutycznych. Sprawdza natomiast jakość i sprawność obsługi pacjentów w poradniach specjalistycznych.

Ankieterzy nie znają Twoich danych wrażliwych

Ankieta jest anonimowa. Ankieterzy znają: numer telefonu, płeć pacjenta, placówkę, w której pacjent się leczył, datę skreślenia pacjenta z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez tę placówkę.

Ankieterzy nie znają imienia, nazwiska i numeru PESEL. Nie dysponują też informacjami wrażliwymi, np. z których świadczeń medycznych pacjent korzystał

- zaznacza prezes NFZ.

Informacje, których nie powinieneś podawać

W trakcie rozmowy nie podawaj żadnych informacji o sobie, zwłaszcza danych osobowych, czy informacji o świadczeniu, z którego korzystałeś. To kluczowe dla Twojego bezpieczeństwa. Ankieterzy zadadzą tylko pięć pytań, zawsze uprzedzą, że dzwonią w imieniu Narodowego Funduszu Zdrowia. Nie potrzebują innych danych, niż te, do których otrzymali dostęp.

 Masz wątpliwości? Zadzwoń na infolinię NFZ

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, które dotyczą tożsamości ankieterów i samego badania, skontaktuj się z infolinią NFZ. Zadzwoń pod bezpłatny numer 800 190 590. Infolinia pracuje przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.

Gdy ankieter poprosi Cię o ocenę świadczenia, które nie miało miejsca, koniecznie poinformuj nas o tym. Taka sytuacja może wynikać z pomyłki w numerze telefonu. Zakończ rozmowę i zadzwoń na infolinię NFZ zawsze, gdy zachowanie ankieterów wzbudzi Twoje wątpliwości

– przestrzega Narodowy Fundusz Zdrowia.

P. PATKOWSKI: W PRZYSZŁYM ROKU NIE BĘDZIE RECESJI