Narodowy Fundusz Zdrowia chce sprawdzić opinię pacjentów na temat opieki podczas leczenia. Ankieterzy zapytają m.in.: o sprawność rejestracji, zaangażowanie lekarza czy zrozumiałość przekazywanych informacji.
Dzięki badaniu NFZ chce sprawdzić, jak pacjenci oceniają jakość opieki w placówkach, w których się leczą.
Monitorujemy jakość i dostępność do świadczeń opieki zdrowotnej. Dlatego tak ważna jest dla nas opinia pacjentów na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych. Dzięki ankiecie chcemy poznać zdanie pacjentów o funkcjonowaniu placówek, w których się leczą i wskazać te obszary, które wymagają poprawy. Zachęcam do podzielenia się swoją opinią. Każdy głos jest dla nas bardzo ważny
– podkreśla Filip Nowak, prezes Narodowego Funduszu Zdrowia.
Ankieterzy będą dzwonić od poniedziałku do soboty, w godzinach 8.00-18.00. NFZ zastrzega, że nie bada przebiegu leczenia i kwestii medycznych oraz terapeutycznych. Sprawdza natomiast jakość i sprawność obsługi pacjentów w poradniach specjalistycznych.
Polecany artykuł:
Ankieterzy nie znają Twoich danych wrażliwych
Ankieta jest anonimowa. Ankieterzy znają: numer telefonu, płeć pacjenta, placówkę, w której pacjent się leczył, datę skreślenia pacjenta z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez tę placówkę.
Ankieterzy nie znają imienia, nazwiska i numeru PESEL. Nie dysponują też informacjami wrażliwymi, np. z których świadczeń medycznych pacjent korzystał
- zaznacza prezes NFZ.
Informacje, których nie powinieneś podawać
W trakcie rozmowy nie podawaj żadnych informacji o sobie, zwłaszcza danych osobowych, czy informacji o świadczeniu, z którego korzystałeś. To kluczowe dla Twojego bezpieczeństwa. Ankieterzy zadadzą tylko pięć pytań, zawsze uprzedzą, że dzwonią w imieniu Narodowego Funduszu Zdrowia. Nie potrzebują innych danych, niż te, do których otrzymali dostęp.
Masz wątpliwości? Zadzwoń na infolinię NFZ
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, które dotyczą tożsamości ankieterów i samego badania, skontaktuj się z infolinią NFZ. Zadzwoń pod bezpłatny numer 800 190 590. Infolinia pracuje przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.
Gdy ankieter poprosi Cię o ocenę świadczenia, które nie miało miejsca, koniecznie poinformuj nas o tym. Taka sytuacja może wynikać z pomyłki w numerze telefonu. Zakończ rozmowę i zadzwoń na infolinię NFZ zawsze, gdy zachowanie ankieterów wzbudzi Twoje wątpliwości
– przestrzega Narodowy Fundusz Zdrowia.