- Jest to oferta ogromnie różniąca się od drugiej złożonej w postępowaniu, która opiewa na ponad 350 milionów. Na dzień dzisiejszy firma ta operuje ponad 30 tysiącami rowerów publicznych w Europie i na Świecie. Między innymi w Szwecji, we Francji, a nawet w Peru. Bierze również udział w postępowaniu publicznym w Polsce, na Śląsku - mówi Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo.
Nowy system będzie się różnił od poprzedniego między innymi tym, że będzie mieszany. - W nowym systemie Mevo będą zarówno rowery ze wspomaganiem elektrycznym, ale również 1000 rowerów tradycyjnych. System będzie też charakteryzował się rozproszonymi punktami ładowania. W każdej gminie będzie co najmniej jeden punkt ładowania baterii. Tak samo w każdej gminie będzie co najmniej jeden punkt serwisowy - dodaje Kleczewska.
Do projektu dołączyły też dwie nowe gminy - Kolbudy i Kosakowo. Tym samym system będzie teraz działał w łącznie 16 gminach. Umowa z City Bike Global zostanie podpisana prawdopodobnie z początkiem stycznia. Od tego czasu Mevo 2.0 w ciągu maksymalnie 14 miesięcy trafi na testy wewnętrzne. Mieszkańcy wsiądą na rower najpóźniej wiosną 2023 roku.