Elektryczne samochody to już nie nowość, ale coraz popularniejszy środek transportu. Początki elektromobilności w Gdyni to jednak pomysł na komunikację miejską opartą na trolejbusach. Zeroemisyjne są kojarzone z miastem, jego znakiem rozpoznawczym i chlubą. Gdyni wspiera też pojazdy zeroemisyjne należące do mieszkańców. Właściciele hybryd i elektrycznych samochodów osobowych mogą liczyć na specjalne miejsca ładowania oraz specjalne względy w mieście.
Według stanu na 31 grudnia 2018 roku, w Gdyni zarejestrowano było 86 „elektryków”. Rok później ta wartość wzrosła już do 138 pojazdów, by na koniec 2020 roku wynieść 189. Ogromny skok zarejestrowanych aut elektrycznych przyniósł rok 2021 – na koniec grudnia w naszym mieście było ich aż 333 sztuk, a rok później niemal 100% więcej, bo aż 631 pojazdów. Rok 2023 zakończyliśmy imponującą liczbą zarejestrowanych w Gdyni aut elektrycznych, wynoszącą aż 1038 pojazdy.
- pisze portal gdynia.pl.
Coraz więcej jest też samochodów hybrydowych. Na koniec 2018 roku gdynianie zarejestrowali 169 tego typu pojazdów. Rok później było ich już 280, a ich liczba wzrosła czterokrotnie do 1080 na zakończenie 2020 roku. Takie spektakularne wzrosty odnotowaliśmy też na koniec 2021 roku – 2720 pojazdów, na koniec 2022 roku – 4160 i na koniec 2023 roku – 6191 aut o hybrydowym napędzie.
Elektryki i hybrydy mogą korzystać z Gdyni ze specjalnych miejsc ładowania. Oprócz tego, wsparciem dla ich właścicieli są preferencyjne warunki parkowania w mieście. właściciele samochodów elektrycznych i hybryd plug-in mieszkający w Gdyni mogą skorzystać z karty parkingowej typu E, która pozwala na parkowanie w obrębie całej strefy płatnego parkowania w Gdyni. Koszt abonamentu wynosi 100 złotych miesięcznie.