Konsorcjuum BikeU i Freebike za wykonanie zamówienia zaproponowało cenę 365,31 mln złotych. Z kolei City Bike Global S.A. wyceniło je na 159,27 mln złotych. Przedstawione oferty różnią się między sobą nie tylko proponowaną ceną za wykonanie zamówienia, ale także parametrami dotyczącymi np. liczby pojazdów ze wspomaganiem czy punktów serwisowania. Konsorcjum BikeU i Freebike oferuje wprowadzenie 3299 rowerów z napędem elektrycznym. Nieco mniej, bo 3200 sztuk, proponuje City Bike Global S.A. W ofercie tego wykonawcy znajdziemy jednak większą liczbę punktów serwisowania – 17. Podczas gdy drugi oferent proponuje 10. Obaj operatorzy przewidują uruchomienie 51 punktów ładowania,
Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot na realizację zamówienia podstawowego zabezpieczył prawie 107,5 mln zł. We wskazanej kwocie nie wliczono jednak przychodów z abonamentów, sprzedaży powierzchni reklamowej oraz odliczeń podatku VAT. Te podwyższą całkowity budżet przeznaczony na tę inwestycję.
Oferty złożone przez konsorcjum BikeU i Freebike oraz City Bike Global S.A. oceni teraz komisja przetargowa. Będą dokładnie sprawdzone pod względem formalnym, aby nie było żadnych wątpliwości, co do ostatecznego wyniku przetargu.
Następnie wykonawca zostanie wyłoniony na podstawie dwóch głównych kryteriów:
- ceny [60% ogólnej oceny],
- koncepcji funkcjonowania Systemu Roweru Metropolitalne [40%]
Jakie będzie Mevo 2.0?
Nowe Mevo ma być systemem mieszanym. Będzie się składać z 4099 rowerów (w tym 1000 tradycyjnych) oraz 717 stacji rowerowych. Miesięczny abonament ma kosztować 29,99 złotych. W każdej z gmin znajdą się punkty ładowania baterii. Będzie można także wypożyczyć rower z rozładowaną baterią.
Umowa z nowym operatorem ma być podpisana na 6 lat. System obejmie 16 gmin: Gdynię, Gdańsk, Sopot, Żukowo, Redę, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumię, Somonino, Stężycę, Kartuzy, Puck oraz Władysławowo, a także Kolbudy i Kosakowo, które niedawno dołączyły do inicjatywy.