Przejazd będzie szybszy, ale też wygodniejszy, bo budynek i wszystkie perony będą łatwo dostępne dla rodziców z dziećmi oraz osób na wózkach. Słupsk i Lębork czeka rewolucja, sprawdziliśmy na jakim etapie jest ta ważna inwestycja.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują prace związane z modernizacją stacji Słupsk oraz linii kolejowej nr 202 na odcinku Słupsk – Lębork. Stacje i przystanki na trasie staną się bardziej dostępne dla podróżnych. Dobudowany zostanie drugi tor, który zwiększy przepustowość na linii umożliwiając sprawniejsze podróże.
Na stacji Słupsk przebudowane zostaną trzy perony. Będą wyższe, co ułatwi podróżnym wsiadanie do pociągów. Wygodny dostęp do kolei dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się zapewnią windy z przebudowanego przejścia pod torami. Nowoczesny system informacji pasażerskiej ułatwi orientację, a wyświetlacze poinformują o przyjazdach i odjazdach pociągów. Nowe lokalne centrum sterowania wraz z systemem sterowania ruchem kolejowym zapewnią sprawne i bezpieczne prowadzenie pociągów.
Zakończenie prac budowlanych na stacji Słupsk oraz na odcinku Lębork – Słupsk planowane jest w 2026 r.
Ogłoszenie przetargu na prace na odcinku Gdynia Chylonia – Lębork planowane jest w I połowie br. Projekt zakłada przebudowę wszystkich przystanków i stacji na trasie, co znacząco poprawi komfort obsługi podróżnych, w tym budowę nowych przystanków. Planuje się budowę drugiego toru na odcinkach Gdynia Chylonia – Rumia, Wejherowo – Lębork oraz budowę dwóch torów tzw. aglomeracyjnych na odcinku Rumia – Wejherowo.
Po zakończeniu wszystkich prac na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk oraz uzyskaniu wymaganych pozwoleń, czas podróży między miastami skróci się o około 15 minut. Pociągi pasażerskie przyśpieszą ze 120 km/h do 160 km/h, a towarowe z 70 km/h do 120 km/h.