Ranking Liceów i Techników przygotowujemy – już po raz 25.! – przede wszystkim z myślą o uczniach ostatnich klas szkół podstawowych, którzy za kilka miesięcy będą musieli ostatecznie zdecydować, które liceum czy technikum wybiorą. Warto podejmować takie decyzje na podstawie sprawdzonych, obiektywnych informacji
– mówi Waldemar Siwiński, twórca polskich rankingów edukacyjnych.
W Rankingu Liceów i Techników korzystamy wyłącznie z zewnętrznych źródeł danych pochodzących z okręgowych komisji egzaminacyjnych, komitetów głównych olimpiad i Systemu Informacji Oświatowej (SIO). Szkoły weryfikują jedynie listę laureatów i finalistów olimpiad, żebyśmy nikogo na niej nie pominęli ani nie przypisali do niewłaściwej placówki
– wyjaśnia Waldemar Siwiński.
Ranking Liceów Ogólnokształcących 2023 (ogólnopolski)
5. III LO z Oddz. Dwujęzycznymi im. Marynarki Wojennej RP w Gdyni
19. V LO im. Stefana Żeromskiego, Gdańsk
46. Gdańskie Liceum Autonomiczne
52. I LO im. Mikołaja Kopernika w Gdańsku
68. II LO im. dr. Władysława Pniewskiego w Gdańsku
71. III LO z Oddz. Dwujęzycznymi im. Bohaterów Westerplatte w Gdańsku
79. VI LO im. Wacława Sierpińskiego w Gdyni
99. II Lo im. Bolesława Chrobrego w Sopocie
Polecany artykuł:
Ranking województwa pomorskiego
Oprócz wspomnianych wyżej szkół, które zajmują najwyższe miejsca w województwie pomorskim to wysokie miejsca należą również do:
9. miejsce w województwie – XX LO z Oddz. Dwujęzycznymi im. Zbigniewa Herberta w Gdańsku
10. miejsce w województwie – II LO z Oddz. Dwujęzycznymi im. Adama Mickiewicza w Gdyni
11. miejsce w województwie – Uniwersyteckie Kat. LO im. św. Jadwigi Królowej w Tczewie
12. miejsce w województwie – X LO Gdyńskich Nauczycieli Boh. II WŚ
13. miejsce w województwie – II LO im. Adama Mickiewicza w Słupsku
14. miejsce w województwie – Społeczne LO im. Polskich Noblistów w Kwidzynie
15. miejsce w województwie – VIII LO im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
Można byłoby założyć, że postęp będzie sprzyjał człowiekowi. W rzeczywistości nie zawsze tak się dzieje. Technologie, które miały ułatwić człowiekowi funkcjonowanie, świadomie bądź nieświadomie, bywają wykorzystywane przeciw niemu, a świat dotykają coraz to nowe kryzysy. Ostanie dwa lata są tego dobrym przykładem
– mówi dr hab. Barbara Marcinkowska, prof. APS, rektor Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, przewodnicząca Kapituły Rankingu.
Ostatnie dwa lata były bardzo trudne dla całego środowiska edukacyjnego: uczniów, ich rodziców i pracowników placówek edukacyjnych oraz innych podmiotów zaangażowanych w ten proces. Ujawniały się nieznane dotąd trudności, nasiliły się niektóre problemy wynikające najpierw z izolacji na skutek pandemii, a następnie powrotu do kształcenia stacjonarnego. Uczniowie i nauczyciele przeszli przyśpieszony kurs edukacji zdalnej. Dziś już nikogo nie trzeba przekonywać, że nauka zdalna jest i będzie potrzebna w przyszłości. Czasami może stanowić skuteczne uzupełnienie kształcenia stacjonarnego, ale też nie można wykluczyć, że będzie niezbędna w czasie nowych kryzysów uniemożliwiających edukację w formie stacjonarnej. Dlatego ważne jest tworzenie odpowiednich warunków do nowoczesnego kształcenia zdalnego na najwyższym poziomie
- dodaje
Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: [email protected]