Port Gdynia odnotował 140 mln zł zysku netto w 2024 r.
Rzeczniczka prasowa Portu Gdynia Kalina Gierblińska poinformowała w czwartek, że w 2024 r. odnotowano imponujące wyniki finansowe, które odzwierciedlają rozwój portu.
- Zysk netto wyniósł ponad 140 milionów złotych, co oznacza wzrost o ponad 32 procent w stosunku do roku 2023. Ten rezultat świadczy o skuteczności naszych działań i stabilnej pozycji finansowej portu – poinformowała wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia Katarzyna Gruszecka-Spychała.
Polecany artykuł:
"Zbliżyliśmy się do rekordu"
Jak podała spółka, w 2024 roku Port Gdynia osiągnął znaczne wartości w obsłudze kluczowych grup ładunkowych, w tym w przeładunkach kontenerów, które zarejestrowały jeden z najlepszych rocznych rezultatów.
- Zbliżyliśmy się do rekordu z 2021 roku, wynoszącego 986 tysięcy TEU. W ubiegłym roku udało nam się osiągnąć wynik 975 tysięcy TEU – przekazał prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia Piotr Gorzeński.
Dodał, że przekroczenie granicy miliona TEU (jednostka pojemności używana w odniesieniu do portów, równoważna objętości kontenera o długości 20 stóp) jest na wyciągnięcie ręki i stanowi realny cel na przyszłość.
Władze portu zauważyły, że "rozwój widoczny jest również w obszarze technologii ro-ro, gdzie przeładunki wzrosły o ponad 20 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim".
Segment zboża osiągnął wynik 5594 tys. ton, wobec 6760 tys. ton w 2023 r.
W przypadku węgla zaobserwowano podobne trendy, co zdaniem spółki związane jest z globalnymi zmianami gospodarczymi, w tym z procesem dekarbonizacji. Przeładunek węgla i koksu spada od rekordowego 2022 r. - 3403 tys. ton; w 2023 r. wyniósł 2825 tys. ton, a w 2024 r. - 1142 tys. ton.
Z kolei w przypadku paliw płynnych przeładunki przekroczyły 3 miliony ton (3541 tys. ton w 2023 i 3040 tys. ton w 2024).
Przeładunki ogółem w porównaniu rok do roku w Porcie Gdynia spadły z 29 399 tys. ton w 2023 r. do 26 895 tys. ton w 2024 r.