MEVO wraca po zimie. Kilka tysięcy rowerów gotowych do drogi!

i

Autor: Anna Gawrońska

transport

MEVO wraca po zimie. Kilka tysięcy rowerów gotowych do drogi!

Swój oficjalny debiut miały w listopadzie 2023 roku. Po przerwie zimowej do użytku powracają rowery Mevo. Od 1 marca ponownie będzie można skorzystać z ponad czterech tysięcy udostępnionych jednośladów.

Setki tysięcy przejechanych kilometrów 

Włodarze trójmiejskich miast podsumowali pierwsze miesiące funkcjonowania systemu wypożyczania rowerów MEVO. Odnotowano w tym czasie ok. 125 tys. wypożyczeń, podczas których pokonano niemal 350 tys. km. Średnia odległość przejazdu to 3 km. Od 1 marca do dyspozycji mieszkańców i przejezdnych przekazana zostanie pełna flota rowerów.  Ma być to 3200 rowerów z napędem elektrycznym i 1000 "klasyków."

Redakcyjny test systemu MEVO [Galeria]:

Gdzie kolejne stacje?

Statystyki pokazują, że Mevo jest potrzebne w metropolii przez cały rok. dlatego też na jej terenie na bieżąco budowane są nowe stacje rowerów Mevo. 25 nowych punktów postoju powstaje w Gdańsku i 5 w Kosakowie. 2 gdańskie stacje są już skończone i włączone do systemu. Powstały przy wiacie rowerowej przy PKM Gdańsk Rębiechowo oraz wiacie przy przystanku na al. P. Adamowicza przy ul. Kartuskiej. Wszystkie stacje zostaną ukończone do połowy kwietnia.

Przypominamy, że w maju 2023 roku, odpowiedzialny za organizację Mevo Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot zmienili operatora systemu. Obecnie relokacją sprzętu i naprawami zajmuje się hiszpański operator City Bike Global.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z katalońskim operatorem Mevo. Wszystkie elementy systemu zostały wdrożone do końca ubiegłego roku. W tej chwili pracujemy z operatorem i jego podwykonawcami z całej Europy nad elementami aplikacji, które będą nam pomagać w analizach, zbierać bardziej precyzyjne dane np. dotyczące tzw. map ciepła. 

- mówi Michał Glaser, prezes Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.

Ile za korzystanie z rowerów Mevo?

Mevo to przede wszystkim oferta abonamentowa. Jest to 29,99 zł/mc, 259 zł/rok albo 59zł/48h)

Drugą opcją jest pay as you go (0,15 zł za minutę jazdy rowerem bez wspomagania elektrycznego i 0,30 zł za minutę jazdy „elektrykiem.

Obowiązujące limity czasowe (120 minut/dzień na rower klasyczny lub 60 minut/dzień na rower elektryczny) dotyczą użytkowników abonamentu miesięcznego i rocznego. Po wykorzystanym czasie, obowiązują opłaty minutowe. Jest to 0,10 zł za klasyk, a w przypadku roweru ze wspomaganiem elektrycznym: 0,20 zł. Osoby korzystające z tej opcji mogą jeździć bez ograniczeń czasowych. Do dyspozycji użytkowników jest także abonament 48-godz. w cenie 59 zł. Umożliwi korzystanie przez 480 minut z roweru klasycznego albo 240 minut z roweru „elektrycznego”. Po upływie czasu przysługującego w ramach taryfy, zaczynają obowiązywać opłaty minutowe: 0,20 zł za jazdę „klasykiem” i 0,40 zł za podróż „elektrykiem”.

Pomorskie. Nowe pociągi w Trójmieście. IMPULSY na trasie

Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na Facebooku lub na skrzynkę: [email protected].