Ustawa krajobrazowa. Tak działa uchwała krajobrazowa w Sopocie

i

Autor: UM Sopot / fot. Fotobank.PL/UMS Ustawa krajobrazowa. Tak działa uchwała krajobrazowa w Sopocie

Koniec z reklamowym chaosem w Gdyni! Głosowanie nad wprowadzeniem uchwały krajobrazowej już w przyszłym tygodniu

2021-06-18 7:55

Koniec z reklamowym chaosem w Gdyni! Już na najbliższej sesji rady miasta odbędzie się głosowanie nad wprowadzeniem w mieście uchwały krajobrazowej. Przypomnijmy - uchwała zakłada podział Gdyni na dwie strefy: jedną, która ma być całkowicie wolna od reklam i tzw. strefę B, gdzie mogą pojawić się banery, ale według wyznaczonych zasad.

"Uchwała krajobrazowa to bardzo ważny krok w kierunku podnoszenia jakości estetycznej gdyńskich przestrzeni publicznych. Mam nadzieję, że na najbliższej sesji Rady Miasta uda nam się wprowadzić uchwałę w życie, pracowaliśmy nad nią wnikliwe przez wiele miesięcy, wsłuchując się w oczekiwania różnych grup interesariuszy, na czele z mieszkańcami"

– mówi Jacek Piątek, plastyk Gdyni.

Dzielnice, które wejdą w skład tzw. strefy A to: Orłowo, Kolibki, Redłowo, Śródmieście i część Grabówka. – To obszar miasta przyległy do brzegu Zatoki Gdańskiej. W pierwszej kolejności uporządkujemy obszary skrzyżowań oraz obszary wzdłuż pasa drogowego – dodaje Piątek.

Według zapisów uchwały, legalnie powstałe reklamy będą mogły funkcjonować jeszcze przez cztery lata. Zdaniem więc aktywistów, o Gdyni wolnej od pstrokatych banerów, będzie można mówić dopiero po... 2025 roku. 

Jedyne logiczne wytłumaczenie zastosowania tak długiego okres przejściowego to interes polityczny. Pamiętajmy, że Samorządność Wojciecha Szczurka była najmocniej reklamującym się na banerach ugrupowaniem w ostatnich wyborach samorządowych. Zakładamy, że w zbliżających się wyborach za dwa lata, będzie podobnie – dodaje Łukasz Piesiewicz, gdyński aktywista.

Tymczasem w Gdańsku i Sopocie uchwała krajobrazowa obowiązuje w pełnym brzmieniu od 2020 r. 

Gdańsk, Gdynia czy Sopot? O którym mieście mowa?

Pytanie 1 z 10
Jest wysunięte najdalej na północ.
Super Raport 21.06 (Kamil Bortniczuk - Partia Republikańska, dr Mirosław Oczkoś - specjalista ds. wizerunku i marketingu politycznego) Sedno Sprawy