30 marca mężczyzna zgłosił się do sopockich policjantów i poinformował, że padł ofiarą oszustwa. Z informacji przekazanych przez pokrzywdzonego wynikało, że wiadomość o odłączeniu energii elektrycznej i prośbie uregulowania należności dostała jego matka i mu ją przesłała. 30-latek nieświadomy działania oszustów postąpił zgodnie z odczytaną wiadomością i kliknął w przesłany link do płatności online.
Następnie został przekierowany na stronę banku, gdzie podał swoje dane podczas logowania i wykonywał dalsze polecenia. O tym, że coś jest nie tak, zorientował się dopiero wtedy, gdy strona długo odświeżała się. Podejrzewając, że ktoś próbuje go oszukać, zadzwonił na infolinię swojego banku. Jak się później okazało, z konta 30-latka oszuści zdążyli już wykonać cztery przelewy na łączną kwotę 4 tys. złotych.
Policjanci wciąż przypominają i ostrzegają!
Oszuści ciągle modyfikują swoje metody działania i korzystają z każdej nadarzającej się okazji, aby wprowadzić w błąd i wykorzystać zaufanie niczego niepodejrzewających osób. Podszywają się oni między innymi także pod firmy kurierskie i wysyłają SMS-a z informacją o konieczności dopłaty do przesyłki. Zazwyczaj kwota jest bardzo niska, w granicach 1 zł. Osoba, która często otrzymuje paczki może niczego nie podejrzewać, być może akurat oczekuje na przesyłkę. W wiadomości podany jest także link, który, może przekierowywać na stronę łudząco podobną do stron operatorów płatności. Tam będzie możliwość podania swoich danych albo danych karty płatniczej. Link może też przekierowywać na kolejną podrobioną stronę banku, gdzie niczego nieświadoma osoba podaje dane do logowania.