Kandydat na prezydenta Gdyni zarzuca włodarzowi miasta kampanię za publiczne pieniądze

i

Autor: Grzegorz Mehring/ gdansk.pl, pixabay

Wybory samorządowe

Kandydat na prezydenta Gdyni zarzuca włodarzowi miasta kampanię za publiczne pieniądze

2024-02-07 18:32

Tadeusz Szemiot, kandydat na prezydenta Gdyni z ramienia porozumienia wyborczego, oskarża aktualnego włodarza miasta, Wojciecha Szczurka, o finansowanie kampanii wyborczej z funduszy publicznych. Jego zdaniem wykorzystywanie środków podatników na promocję własnej osoby jest nieuzasadnione - poinformował w środę, 7 lutego.

W styczniu Tadeusz Szemiot, który od 2006 roku zasiada w radzie miasta Gdyni z ramienia Platformy Obywatelskiej, ogłosił swoją kandydaturę w wyborach na prezydenta miasta. Jako kandydata wsparły go różne ugrupowania, w tym gdyńska Platforma Obywatelska, Koalicja Ruchów Miejskich, Nowa Lewica, Razem oraz Zieloni. W nadchodzących wyborach samorządowych będzie rywalizował m.in. z urzędującym prezydentem Gdyni, Wojciechem Szczurkiem (Samorządność), który pełni tę funkcję od 1998 roku.

Podczas konferencji prasowej zorganizowanej w środę, radny Szemiot złożył wniosek do obecnego prezydenta miasta o usunięcie jego reklam z przestrzeni publicznej, które są finansowane z funduszy publicznych. Szemiot zaapelował również o unikanie takich działań przez prezydenta w przyszłości, twierdząc, że takie działania budzą kontrowersje wśród mieszkańców Gdyni.

Szemiot przytoczył serię filmów publikowanych w mediach społecznościowych, w których Szczurek opowiada o swoich planach po wyborach, jako przykład. Radny zaznaczył, że ta seria filmów została sfinansowana ze środków podatników, a wywiady prowadzone są przez pracownicę miejską.

- Finansowanie promocji swojej własnej osoby nie powinno mieć miejsca – stwierdzić.

Jako kolejny przykład Szemiot wymienił oklejenie autobusów miejskich wizerunkiem Szczurka i zaproszeniem na obchody 100-lecia Gdyni.

- Zrobił to (Szczurek) na dwa miesiące przed wyborami. Jest to jawne promowanie swojej osoby i prowadzenie kampanii wyborczej za pieniądze publiczne - podkreślił Szemiot.

Dodał, że w tym okresie autobusy mogłyby generować zyski poprzez umieszczenie komercyjnych reklam. Jego zdaniem taki sposób działania nie przystoi dobremu zarządcy, który powinien kontrolować każdy wydatek publicznych funduszy.

Urząd Miasta Gdyni odpowiedział na zarzuty radnego Szemiota. Jak przekazała rzeczniczka magistratu, Agata Grzegorczyk, celem serii reportażów realizowanych przez Pomorską Fundację Filmową z budżetu miasta jest zwiększenie świadomości i zrozumienia dotyczącego życia oraz potrzeb osób niepełnosprawnych, zmiana ich postrzegania społecznego, promowanie postawy akceptacji i szacunku oraz stymulowanie aktywności osób z niepełnosprawnościami.

- Stąd też udział pełnomocniczki prezydenta ds. osób z niepełnosprawnością. Zgodnie z umową zawartą z Pomorską Fundacją Filmową, filmy mają być emitowane m.in. w internecie – wskazała.

Grzegorczyk zaznaczyła również, że inicjatywa dotycząca konsultacji w sprawie obchodów stulecia miasta "jest ściśle zsynchronizowana z harmonogramem budżetu obywatelskiego".

- Projekty można składać od 1 do 29 lutego, a podczas sesji rady miasta bezpośrednio poprzedzającej ten etap BO uchwalono jednogłośnie, iż pojawi się w puli dodatkowy milion z przeznaczeniem na przygotowanie obchodów. Zapowiedziano także kolejny na ten sam cel w puli przyszłorocznej. Równocześnie ze startem składania projektów uruchomiona została też strona internetowa gdynia100.pl, dedykowana obchodom i konsultacjom społecznym mającym wskazać jak mieszkańcy Gdyni chcą obchodzić urodziny swojego miasta. Bardzo nam zależy, aby w konsultacjach wzięło udział jak najwięcej gdynian, stąd kampania outdoorowa, prowadzona m.in. w komunikacji miejskiej – przekazała.

Zgodnie z informacjami podanymi przez rzeczniczkę prasową, realizacja serii reportaży kosztowała 49 500 zł.

Grzegorczyk także wspomniała, że promocyjne naklejki na autobusach miejskich, upamiętniające 100-lecie Gdyni, będą umieszczone od 1 do 29 lutego br. na 13 autobusach i 10 trolejbusach, oraz od 21 lutego do 20 marca br. na 7 autobusach. Całkowity koszt, obejmujący koszty druku, montażu i demontażu reklam, wynosi 26 629,50 zł brutto.

Khalidov vs Narkun Walka KSW