Kajakiem przez Pomorza. Będą nowe szlak i przystanie dla wodniaków!
Przed nami drugi etap realizacji strategicznych przedsięwzięć samorządu województwa pomorskiego w turystyce wodnej - podaje oficjalny portal samorządu województwa pomorskiego. Obejmują one rozbudowę Pomorskich Szlaków Kajakowych oraz sieci przystani żeglarskich w obszarze Pętli Żuławskiej, Zatoki Gdańskiej i Morza Bałtyckiego. Wyzwaniom, jakie czekają nasz region w nadchodzących latach poświęcona była specjalna konferencja zorganizowana 22 maja 2024 r. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego.
Dzięki naszym wspólnym wysiłkom latach 2017-2023 udało nam się sporo zrobić. Mamy 1200 km oznakowanych szlaków kajakowych, 233 nowe lub zmodernizowane obiekty służące kajakarzom, w tym 180 przystani i 53 przenoski. Żeglarze korzystają z 14 nowych lub rozbudowanych portów i przystani żeglarskich oraz trzech przebudowanych mostów
– przypomniał marszałek województwa pomorskiego Mieczysław Struk.
Jedyny słuszny ranking. W tych lodziarniach w Trójmieście zjesz idealne lody! [GALERIA]
Rozpoczyna się właśnie drugi etap realizacji wspomnianych przedsięwzięć strategicznych związanych z turystyką wodną.
– Chcemy w dalszym ciągu podnosić komfort i bezpieczeństwo turystów, którzy korzystają z aktywnych form wypoczynku. Na ten cel z programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027 przeznaczamy 100 mln zł. Po trudnych negocjacjach Komisja Europejska zgodziła się na realizację projektów typowo turystycznych. Teraz sztuką jest, żeby dobrze wydać te środki – dodał marszałek Struk.
Polecany artykuł:
Jan Szymański, dyrektor Departamentu Programów Regionalnych UMWP zaprezentował zasady, jakie będą obowiązywały przy ubieganiu się o dofinansowanie dla projektów z zakresu turystyki w ramach FEP 2021-2027.
– Żeby dobrze przygotować projekty trzeba zapoznać się z dokumentami. W programie mamy precyzyjnie napisane, co jest istotne. Przede wszystkim projekty dotyczące turystyki powinny być maksymalnie dostępne dla wszystkich osób. Powinny też w jak największym stopniu ograniczać negatywny wpływ turystyki na środowisko naturalne. Co ważne, planowane inwestycje nie powinny zwiększać natężenia ruchu samochodowego – zaznaczył dyrektor Szymański.
Następnie Grzegorz Tomaszewski z firmy DS Consulting omówił wyniki prac nad wykonalnością dla obu wodnych przedsięwzięć strategicznych w perspektywie na lata 2021-2027. Z kolei Rafał Wasil z Departamentu Infrastruktury UMWP przedstawił zakładany przebieg współpracy przy realizacji przedsięwzięć strategicznych na linii samorząd województwa pomorskiego a inwestorzy. Zwłaszcza na co powinni zwrócić uwagę beneficjenci przygotowując swoje projekty.