9 trolejbusów i 8 przegubowych autobusów elektrycznych. Gdynia podpisała umowę na dostawę łącznie 17 fabrycznie nowych pojazdów komunikacji miejskiej, które dostarczane będą w maju i czerwcu przyszłego roku. Każdy z nich wyposażony będzie między innymi w monitoring, klimatyzację czy defibrylator.
Bateria i instalacje do ładowania tych baterii są już coraz to lepsze. Baterie mogą się szybciej ładować i mają większą pojemność. Będzie to największa bateria jaką mamy, około 91 kW, co da przy tej masie pojazdu zasięg między 40 a 50 km
Polecany artykuł:

- mówi Piotr Małolepszy, prezes zarządu Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.
Po dostarczeniu nowych pojazdów zmieni się kilka tras gdyńskich linii.
Dotyczy to głównie trolejbusów linii 28. Zamiast z Pustek Ciskowskich do Placu Kaszubskiego pojedzie do szpitala w Redłowie. Będziemy chcieli zachować dotychczasowy stan częstotliwości godzin funkcjonowania tej linii, co oznacza, że w sposób istotny zmienią się warunki na korzyść obsługi szpitala w Redłowie. Trolejbusy jeżdżą co 15 minut, poza szczytem co 20 minut
- dodaje Hubert Kołodziejski, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej.
Zmian będzie więcej, ale ZKM poinformuje o nich tuż przed wprowadzeniem do ruchu nowych pojazdów. Nowe pojazdy trafią do Gdyni w 2026 r.
Pojazdy dostarczy zwycięzca przetargu firma Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. Ich łączny koszt to niemal 70 mln zł brutto, ale Gdynia z budżetu miasta nie zapłaci za nie ani złotówki. Dofinansowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (KPO) wynosi bowiem 100 proc. wartości zakupu trolejbusów i autobusów. Gdynia otrzyma również 50-procentowe dofinansowanie na infrastrukturę do ładowania autobusów, na którą przetarg zostanie dopiero rozpisany.
Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na Facebooku lub na skrzynkę: [email protected].