Gdańsk jest obecny w mediach społecznościowych ponad 10 lat. Popularność miejskich kanałów społecznościowych rośnie z roku na rok i stanowią one ważną funkcję informacyjną dla gdańszczanek i gdańszczan, a także dla osób odwiedzających nasze miasto. Oficjalna strona miasta na Facebooku @gdansk zgromadziła już ponad 260 000 fanów. Ponad 107 000 osób obserwuje kanał @gdansk_official na Instagramie. Profil @gdansk na Twitterze posiada obecnie ponad 24 000 obserwatorów. Systematycznie rozwija się także kanał na platformie Spotify, czego efektem była ubiegłoroczna nagroda „Perła Samorządu” przyznana gdańskiemu samorządowi.
TikTok z potencjałem
Myśląc o dalszym rozwoju gdańskich social mediów, miasto chce wykorzystać ogromny potencjał przekazu informacyjno-marketingowego, jaki niesie za sobą TikTok. Platforma pozwala na tworzenie kreatywnych treści, których odbiorcami są młodsi użytkownicy internetu, a których nie znajdziemy na innych kanałach społecznościowych.
"Naszą misją jest dotarcie z informacją do jak największej liczby mieszkanek i mieszkańców w różnym wieku. Dlatego korzystamy z najlepszych dostępnych narzędzi, które zapewniają efektywną komunikację opartą na pokazywaniu zmieniającego się Gdańska we wszystkich obszarach i aspektach jego życia. Dynamika wzrostu TikToka w Polsce i na całym świecie jest imponująca. Platforma dociera do coraz większej grupy odbiorców i chcemy ten potencjał wykorzystać, oferując gdańszczanom i gdańszczankom rzetelną informację podaną w atrakcyjnej formie"
- mówi Marek Bonisławski, dyrektor Biura Prezydenta Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Przykładem treści, które warto wypromować na TikToku jest chociażby Gdański Tydzień Zawodowca, kampania Gdańsk bez Plastiku czy Budżet Obywatelski, w którym projekty mogą zgłaszać dzieci i młodzież.