Most na Puckiej. Jest podświetlany

i

Autor: gdynia.pl

komunikacja

Takiego w Gdyni jeszcze nie było. Testowano… kolorowy wiadukt

Kolory zachwyciły mieszkańców, którzy przechodzili obok. Świecący i wielobarwny wiadukt jest już zainstalowany na remontowanej trasie w Gdyni. Sprawdzano, czy wszystko działa. Oświetlenie jest bez zarzutu!

Na ul. Puckiej w Gdyni powstaje 185-metrowy wiadukt drogowy, który ułatwi kierowcom, pieszym i rowerzystom dojazd do oraz z północnych dzielnic Gdyni, znacznie poprawiając przy tym ich bezpieczeństwo. Nowy wiadukt drogowy prowadzić będzie nad liniami kolejowymi 201, 228 oraz grupą torów stacji Gdynia Port, na północ od ul. Przemysłowej. Znajdą się tam dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik dla pieszych oraz ścieżka rowerowa. Wiadukt zostanie zabezpieczony barierami ochronnymi i oświetlony. W ramach inwestycji całkowicie zlikwidowane zostaną przejazdy kolejowo-drogowe.

Trójmiasto Radio ESKA Google News
Autor:

Aktualnie widać już całą konstrukcję wiaduktu, mury oporowe, a także przyległą infrastrukturę drogową. We wtorek wieczorem odbyły się testy oświetlenia obiektu, który dzięki zastosowanym rozwiązaniom może być podświetlany na różne kolory. Wiadukt zostanie podświetlony na stałe po zakończeniu prac – informuje Bartłomiej Austen, wiceprezydent Gdyni.

Zastosowane sterowniki pozwalają na różne oświetlenie mostu, który przede wszystkim będzie ułatwiał życie mieszkańcom i usprawniał transport. 

Na co dzień będzie świecił każdego dnia, są jednak różne opcje. Podświetlenie wiaduktu to mogą być na przykład zastosowane kolory na święta państwowe biało czerwone-jak flaga oraz dynamiczne sceny (zmiany – płynne przejścia kolorów). Na obiekcie zastosowano kilkadziesiąt opraw LED RGBW i każda z tych opraw dzięki zastosowanej technologii może emitować inny kolor.

Obowiązujący termin zakończenia prac to listopad tego roku. Przypomnijmy, że obiekt powstaje dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią, podpisanej jesienią 2019 r. Dokument zobowiązał kolejarzy do sfinansowania budowy wiaduktu. Spółka PKP współfinansuje koszty budowy wiaduktu w granicach obszaru kolejowego, miasto zaś finansuje budowę pozostałej części infrastruktury, w tym elementów drogowych takich jak: jezdnie, chodniki, drogi rowerowe, murki oporowe. Z budżetu miasta będą wypłacone również odszkodowania dla właścicieli tych nieruchomości, które zostały wyburzone. Za zaprojektowanie i wybudowanie wiaduktu jest odpowiedzialna firma Strabag.

Inwestycja w tym roku otrzymała dofinansowanie w kwocie blisko 14,7 mln zł, w ramach subwencji ogólnej na drogi samorządowe w 2024 roku. Aktualna wartość umowy po aneksie to: 80 771 922,20 zł., w tym zakres finansowany przez gminę Gdynia: 55 918 637,69 zł, a PKP to: 24 853 284,51 zł.

GALERIA: SKM Gdańsk Stocznia. Wizualizacje

Pomorskie. Rekord w resuscytacji z WOŚP-em w Gdyni

QUIZ. Jak dobrze znasz Pomorze?

Pytanie 1 z 10
Te mosty zostały wybudowane, aby połączyć linią kolejową Berlin z Prusami Wschodnimi. Oba zostały zbombardowane w czasie II Wojny Światowej. Gdzie one się znajdują?