Koncern Scania zdecydował o stopniowym wygaszaniu części produkcji i zamknięciu fabryki nadwozi autobusów w Słupsku, w firmie Scania Production Słupsk S.A., w pierwszym kwartale 2024 roku.
Głównym elementem nowej strategii jest koncentracja na budowie podwozi – zakład produkcji podwozi typu K w Kobylnicy koło Słupska będzie pracował bez zmian. Scania w dalszym ciągu będzie oferować klientom kompletne autobusy
– czytamy w komunikacie.
Jak podkreśla biuro prasowe Scanii, decyzja motywowana jest negatywnymi zmianami na globalnym rynku w segmencie autobusów. Przekłada się to na spadek liczby zamówień na nowe autobusy i powoduje trwałą utratę rentowności tego segmentu.
Segment autobusów mocno odczuł negatywne skutki pandemii koronawirusa, i choć sytuacja na rynku stopniowo się normuje, tempo odbudowy jest niewystarczające
– czytamy.
Polecany artykuł:
Zamknięcie zakładu jest konieczne
Scania Production Słupsk S.A. jest obecnie miejscem pracy dla 1047 osób zatrudnionych w dwóch lokalizacjach – zakładzie produkcji nadwozi autobusów przy ul. Grunwaldzkiej 12 w Słupsku (847 pracowników) oraz zakładzie produkcji podwozi typu K w Kobylnicy koło Słupska (200 pracowników). Decyzja o zamknięciu produkcji dotyczy wyłącznie zakładu w Słupsku.
Wszyscy pracownicy objęci planowanymi zwolnieniami otrzymają należne prawem świadczenia. Oprócz wykraczających ponad obowiązek prawny odpraw, firma przygotowuje wsparcie obejmujące m.in. doradztwo zawodowe, możliwość szkoleń w celu zmiany kwalifikacji zawodowych oraz inne świadczenia.
To trudna decyzja poprzedzona szczegółowymi, licznymi analizami prowadzonymi na poziomie koncernu Scania. Scania Production Słupsk S.A. to ponad 30 lat budowania unikatowych kompetencji, zaangażowania, wspólnoty lojalnych współpracowników oraz tradycji tworzenia wyjątkowego produktu. Musimy pożegnać część naszych pracowników z ciężkim sercem i ogromnym szacunkiem do ich dotychczasowej pracy. Rozpoczynamy rozmowy ze związkami zawodowymi. Zaproponujemy wsparcie dla zwalnianych pracowników oferując więcej niż wynika z przepisów prawa
– mówi Robert Eriksson, dyrektor zarządzający Scania Production Słupsk S.A.
Zaprzestanie produkcji nadwozi autobusów nie będzie miało wpływu na produkcję podwozi typu K realizowanych z powodzeniem od jesieni zeszłego roku w zakładzie w Kobylnicy k. Słupska.
Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: [email protected]