Modernizacja peronów
Pierwszy etap prac zacznie się już w piątek 22 lipca. Wtedy z użytku zostanie wyłączony tor 502 w kierunku Gdańska. Oznacza to, że pociągi będą kursować wahadłowo, korzystając z tylko jednego toru. W tym czasie zostaną wymienione szyny oraz nawierzchni peronowej. Ten etap ma się zakończyć 7 sierpnia. Dzień po tym zostanie zamknięty tor 501 w kierunku Wejherowa. Wtedy również pociągi kursować będą przez jeden tor, a zakres prac będzie identyczny. Praca na peronach ma się zakończyć 24 sierpnia.
W czasie zamknięć poszczególnych torów pociągi jadące w obu kierunkach będą jeździły wahadłowo i zatrzymywały się tylko z jednej strony peronu! W ten właśnie sposób ruch pociągów prowadzony jest przy modernizowanym peronie SKM Gdynia Orłowo.
Wyjaśnia Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy PKP SKM w Trójmieście.
Modernizacja Dworca Podmiejskiego
Jesienią rozpocznie się modernizacja dworca przedmiejskiego. Dzięki tym pracom dworzec wybudowany w 1959 roku ma odzyskać dawny blask. W pierwszej fazie prac budowa zostanie wygrodzona w taki sposób, aby umożliwić podróżnym korzystanie z kas i działu obsługi posprzedażowej. Pod koniec roku dworzec zostanie całkowicie zamknięty. Wtedy dla pasażerów zostanie postawiony tymczasowy dworzec kontenerowy. Oprócz tego w Dworcu Podmiejskim powstanie centrum monitoringu. Planowany termin zakończenia prac to marzec 2023 roku.