Od prawie miesiąca nie mają ogrzewania ani ciepłej wody

i

Autor: pixabay

Sprawy mieszkańców

Mieszkają bez ogrzewania i ciepłej wody, a zima tuż za rogiem. Kiedy wzrośnie temperatura w ich domach?

2023-11-08 9:40

Szesnaście rodzin baraku mieszkalnego w centrum Gdańska należącego do Gdańskich Nieruchomości od miesiąca, po awarii pieca gazowego, nie ma ciepłej wody ani ogrzewania. Pomimo wcześniejszych apeli mieszkańców problemu nie udało się wciąż rozwiązać. Właściciel budynku, miejska spółka Gdańskie Nieruchomości, zapewnia, że dokłada wszelkich starań aby usunąć awarię.

AKTUALIZACJA 8 listopada

Mieszkańcy budynku komunalnego przy ul. Przetocznej w Gdańsku spotkali się we wtorek z dyrekcją spółki Gdańskie Nieruchomości. 16 rodzin od ponad miesiąca nie ma ciepłej wody i ogrzewania po awarii kotła gazowego. Zarządca nieruchomości zapewnia, że w przeciągu najbliższych dni problem zostanie rozwiązany.

Zastępca dyrektora Gdańskich Nieruchomości Karolina Pacholska przekazała we wtorek podczas spotkania z dziennikarzami, że spółka od początku października prowadzi rozmowy z wykonawcami, którzy mieliby podjąć się wymiany kotła gazowego w budynku przy ul. Przetocznej.

Wyłoniliśmy jednego wykonawcę, który już 26 października podpisał umowę na wymianę części kotła, tak, aby przywrócić jego funkcjonowanie. W dniu jutrzejszym wykonawca będzie wykonywał jego remont. Liczymy, że do pięciu dni roboczych zostanie on wykonany

– powiedziała.

Podkreśliła, że bieżące remonty były tam realizowane w latach ubiegłych.

Każdorazowo reagowaliśmy zarówno na dziury w podłodze, o których była mowa. Wymienialiśmy też rynny od strony podwórza. Jeśli chodzi o remont dachu, 14 listopada podpisujemy umowę z wykonawcą. Jednym z pierwszych adresów, pod który uda się wykonawca, aby zofertować naprawę dachu będzie właśnie nieruchomość przy ul. Przetocznej

– podkreśliła.

Dodała, że ten budynek jest w zasobie komunalnym od lipca 2009 roku.

Wcześniej był zakładowym budynkiem mieszkalnym. Do roku 2009 mieszkańcy część remontów wykonywali sami. Od roku 2009 wykonujemy prace wynikające z przeglądów, ponieważ przeglądy wykonywane są rokrocznie. Reagujemy również na sygnały związane z bieżącą konserwacją i awariami

– zapewniła Karolina Pacholska.

 Wcześniej pisaliśmy (6 listopada)

Mieszkańcy nieruchomości przy ul. Przetocznej w centrum Gdańska po awarii pieca gazowego od około miesiąca nie mają ciepłej wody i ogrzewania. O sprawie PAP informowała 26 października. Mieszkająca tam od końca lat 80. pani Krystyna powiedziała korespondentowi PAP w sobotę (4 listopada), że w dalszym ciągu problem nie został rozwiązany.

- Jak nie nagrzewam napromiennikiem gazowym, to w mieszkaniu mam 14 stopni Celsjusza. Dobrze, że na zewnątrz nie jest tak zimno, ale zapowiadają przecież ochłodzenie. Najgorszy jest brak ciepłej wody, bo co to jest za mycie w misce. Gorzej ma na przykład jedna z mieszkanek, która ma małe dzieci

 – podkreśliła.

Problemem mieszkańców nieruchomości przy ul. Przetocznej zajął się miejski radny Przemysław Majewski. Jak zaznaczył, sprawy nie odpuści, dopóki nie zostanie przywrócone ogrzewanie, a budynek nie zostanie wyremontowany.

Mieszkańcy są już miesiąc bez ogrzewania i ciepłej wody, dogrzewają się grzejnikami elektrycznymi. Ogólnie cały budynek jest w stanie katastrofalnym. Poza mieszkaniami, które są zadbane przez mieszkańców, to korytarz i części wspólne są w stanie dramatycznym. Dziwi mnie, że miasto nie zaproponowało nawet jakichś lokali tymczasowych dla tych osób, bo tam naprawdę jest niewesoło

– powiedział.

Kiedy wróci ciepła woda i ogrzewanie?

Przedstawicielka Gdańskich Nieruchomości Joanna Rolska przekazała w piątek (3 listopada), że zgłoszenie dotyczące niesprawnego kotła gazowego jest w trakcie realizacji.

Równolegle z dniem wpłynięcia zgłoszenia (27 września br.), zwróciliśmy się z prośbą o usunięcie awarii do firmy, która serwisuje na zlecenie zakładu kotłownie gazowe. Wykonawca uruchomił piec gazowy awaryjnie i przywrócił w budynku ciepłą wodę. 6 października bieżącego roku ponownie otrzymaliśmy zgłoszenie o braku ciepłej wody w budynku i ponownie zwróciliśmy się do wykonawcy o serwis. Po wizycie w kotłowni serwisant poinformował pierwotnie o konieczności wymiany, a następnie, po ustaleniach z inspektorem branży sanitarnej, o konieczności naprawy urządzenia

 – poinformowała.

Jak dodała, na czas usterki mieszkańcom dostarczono grzejniki elektryczne, natomiast pięciu z nich odmówiło przyjęcia urządzeń.

 

W ubiegłym tygodniu podpisaliśmy umowę na naprawę kotłowni gazowej wraz ze stacją demineralizacji wody, co spowoduje przywrócenie ciepłej wody oraz ogrzewania w budynku. Wykonawca zamówił w zeszłym tygodniu części potrzebne do naprawy. Na realizację umowy ma maksymalnie 20 dni od daty jej podpisania

– podała w informacji Joanna Rolska.

Podkreśliła, że w najbliższym czasie wykonany zostanie przegląd roczny budynku.

Dopiero wtedy będziemy mogli określić kolejne plany remontowe

 – wskazała przedstawicielka Gdańskich Nieruchomości.

Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: redakcja.trojmiasto@eska.pl

Okrutne plotki o żonie Edwarda Gierka. Historia z Koprem