AKTUALIZACJA 8 listopada
Mieszkańcy budynku komunalnego przy ul. Przetocznej w Gdańsku spotkali się we wtorek z dyrekcją spółki Gdańskie Nieruchomości. 16 rodzin od ponad miesiąca nie ma ciepłej wody i ogrzewania po awarii kotła gazowego. Zarządca nieruchomości zapewnia, że w przeciągu najbliższych dni problem zostanie rozwiązany.
Zastępca dyrektora Gdańskich Nieruchomości Karolina Pacholska przekazała we wtorek podczas spotkania z dziennikarzami, że spółka od początku października prowadzi rozmowy z wykonawcami, którzy mieliby podjąć się wymiany kotła gazowego w budynku przy ul. Przetocznej.
Wyłoniliśmy jednego wykonawcę, który już 26 października podpisał umowę na wymianę części kotła, tak, aby przywrócić jego funkcjonowanie. W dniu jutrzejszym wykonawca będzie wykonywał jego remont. Liczymy, że do pięciu dni roboczych zostanie on wykonany
– powiedziała.
Podkreśliła, że bieżące remonty były tam realizowane w latach ubiegłych.
Każdorazowo reagowaliśmy zarówno na dziury w podłodze, o których była mowa. Wymienialiśmy też rynny od strony podwórza. Jeśli chodzi o remont dachu, 14 listopada podpisujemy umowę z wykonawcą. Jednym z pierwszych adresów, pod który uda się wykonawca, aby zofertować naprawę dachu będzie właśnie nieruchomość przy ul. Przetocznej
– podkreśliła.
Dodała, że ten budynek jest w zasobie komunalnym od lipca 2009 roku.
Wcześniej był zakładowym budynkiem mieszkalnym. Do roku 2009 mieszkańcy część remontów wykonywali sami. Od roku 2009 wykonujemy prace wynikające z przeglądów, ponieważ przeglądy wykonywane są rokrocznie. Reagujemy również na sygnały związane z bieżącą konserwacją i awariami
– zapewniła Karolina Pacholska.
Wcześniej pisaliśmy (6 listopada)
Mieszkańcy nieruchomości przy ul. Przetocznej w centrum Gdańska po awarii pieca gazowego od około miesiąca nie mają ciepłej wody i ogrzewania. O sprawie PAP informowała 26 października. Mieszkająca tam od końca lat 80. pani Krystyna powiedziała korespondentowi PAP w sobotę (4 listopada), że w dalszym ciągu problem nie został rozwiązany.
- Jak nie nagrzewam napromiennikiem gazowym, to w mieszkaniu mam 14 stopni Celsjusza. Dobrze, że na zewnątrz nie jest tak zimno, ale zapowiadają przecież ochłodzenie. Najgorszy jest brak ciepłej wody, bo co to jest za mycie w misce. Gorzej ma na przykład jedna z mieszkanek, która ma małe dzieci
– podkreśliła.
Problemem mieszkańców nieruchomości przy ul. Przetocznej zajął się miejski radny Przemysław Majewski. Jak zaznaczył, sprawy nie odpuści, dopóki nie zostanie przywrócone ogrzewanie, a budynek nie zostanie wyremontowany.
Mieszkańcy są już miesiąc bez ogrzewania i ciepłej wody, dogrzewają się grzejnikami elektrycznymi. Ogólnie cały budynek jest w stanie katastrofalnym. Poza mieszkaniami, które są zadbane przez mieszkańców, to korytarz i części wspólne są w stanie dramatycznym. Dziwi mnie, że miasto nie zaproponowało nawet jakichś lokali tymczasowych dla tych osób, bo tam naprawdę jest niewesoło
– powiedział.
Kiedy wróci ciepła woda i ogrzewanie?
Przedstawicielka Gdańskich Nieruchomości Joanna Rolska przekazała w piątek (3 listopada), że zgłoszenie dotyczące niesprawnego kotła gazowego jest w trakcie realizacji.
Równolegle z dniem wpłynięcia zgłoszenia (27 września br.), zwróciliśmy się z prośbą o usunięcie awarii do firmy, która serwisuje na zlecenie zakładu kotłownie gazowe. Wykonawca uruchomił piec gazowy awaryjnie i przywrócił w budynku ciepłą wodę. 6 października bieżącego roku ponownie otrzymaliśmy zgłoszenie o braku ciepłej wody w budynku i ponownie zwróciliśmy się do wykonawcy o serwis. Po wizycie w kotłowni serwisant poinformował pierwotnie o konieczności wymiany, a następnie, po ustaleniach z inspektorem branży sanitarnej, o konieczności naprawy urządzenia
– poinformowała.
Jak dodała, na czas usterki mieszkańcom dostarczono grzejniki elektryczne, natomiast pięciu z nich odmówiło przyjęcia urządzeń.
W ubiegłym tygodniu podpisaliśmy umowę na naprawę kotłowni gazowej wraz ze stacją demineralizacji wody, co spowoduje przywrócenie ciepłej wody oraz ogrzewania w budynku. Wykonawca zamówił w zeszłym tygodniu części potrzebne do naprawy. Na realizację umowy ma maksymalnie 20 dni od daty jej podpisania
– podała w informacji Joanna Rolska.
Podkreśliła, że w najbliższym czasie wykonany zostanie przegląd roczny budynku.
Dopiero wtedy będziemy mogli określić kolejne plany remontowe
– wskazała przedstawicielka Gdańskich Nieruchomości.
Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: redakcja.trojmiasto@eska.pl