Maile służbowe. Polacy masowo popełniają te jeden błąd!
Ważne to co piszemy, a nie to w jaki sposób to robimy? Nic bardziej mylnego! Sposób, w jaki konstruujemy wiadomość służbową do naszego szefa czy współpracownika, dużo mówi o nas samych. Okazuje się, że Polacy popełniają jeden, duży błąd! O co konkretnie chodzi?
Jak powinny wyglądać służbowe maile?
Jak zaznacza poradnikpracownika.pl, przede wszystkim warto zacząć od odpowiedniego adresu skrzynki. Zapomnijmy o licealnych mailach typu: [email protected]. Istotne jest też zwrócenie się do kobiety “Szanowny Panie” lub do pana Piotra “Szanowny Panie Jarosławie”. Powinniśmy dokładnie sprawdzić do kogo ma być kierowana wiadomość i dopasować ją pod tym kątem - dodaje portal.
Witasz się tam w mailu? To spory błąd!
Wiele poradników, które rozpisują się na temat dobrze napisanych maili wskazuje na powitanie w tego typu oficjalnych wiadomościach. Wiele osób korzysta z uniwersalnego przywitania "witam". Według językoznawców, nie jest odpowiednim zwrotem.
Dodatkowo, warto pamiętać o konotacjach tego słowa, które mogą sprawić, że jego użycie może być odebrane przez odbiorcę jako wartościowanie lub stawianie siebie wyżej.
- podaje portal benchmark.pl