Ciężkie i mało zwrotne, ale ma swoje plusy. Jak wypadają testy Mevo 2.0?
Ruszyły testy zewnętrzne systemu Mevo 2.0. W ich ramach przez kilka najbliższych tygodni mieszkańcy 16 gmin Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot mogą za darmo korzystać z rowerów. Do ich dyspozycji jest w sumie 2100 jednośladów, w tym 1600 ze wspomaganiem elektrycznym. To połowa docelowej floty. W Gdyni udostępniono 444 rowery elektryczne i 139 klasycznych jednośladów.
Wcześniej rower mogli testować m.in dziennikarze. Na jednoślad wsiadła nasza reporterka Ania.
Mevo przetestowałam pod górę, z górki i na prostej drodze. Jak z górki i na prostej drodze całkiem dobrze sobie radził, tak pod górkę trzeba było użyć całkiem sporo siły. Plusem jest napęd. Wspomaganie elektryczne ułatwia przemieszczanie się. Szybko zrywa i jesteśmy w stanie nabrać dużej prędkości. Niestety w moim przypadku pod górę napęd nie zadziałał.
- opisuje w osobnym tekście podsumowującym testy.
Właśnie wystartował II etap testów Systemu Roweru Metropolitalnego Mevo 2.0. Przez kilka kolejnych tygodni mieszkańcy wypożyczają rower bezpłatnie i sprawdzają, czy wszystko działa jak należy.
Pierwsze dni testów przyniosły też pierwsze wnioski i uwagi. Hiszpański operator – City Bike Global – musi przede wszystkim dopracować kwestie logistyczne. Chodzi głównie o sprawniejszą relokację rowerów i ich szybsze ładowanie. Pojawiły się też uwagi dotyczące systemu monitoringu dostępności rowerów. Samorządowcy i przedstawiciele OMGGS-u trzymają jednak rękę na pulsie, uważnie przyglądają się sytuacji i są w stałym kontakcie z operatorem systemu. Przekazują mu uwagi i interweniują u władz firmy. Cały czas przyglądają się również planom operacyjnym. I jak podkreślają, odbiór Mevo 2.0 oraz wypłata środków operatorowi będą możliwe, jeśli spełni on wszystkie warunki, a system będzie działać sprawnie.
Pojawiają się również informacje o nieprawidłowym korzystaniu z rowerów przez użytkowników. To np. jazda w koszyku lub kilka osób przemieszczających się jednym jednośladem. Są także pierwsze zniszczone rowery. Przypominamy, że użytkownicy, którzy nie przestrzegają regulaminu i przepisów będą blokowani.
Ponadto przypominamy, że osoby niepełnoletnie (te, które ukończyły 14 lat, ale nie ukończyły 18. roku życia) mogą korzystać z Mevo, jeśli posiadają kartę rowerową i opiekun prawny podpisze i przekaże operatorowi zgodę na korzystanie przez małoletniego z roweru - podaje Gdynia.pl