Z uwagi na konieczność przeprowadzenia prób obciążeniowych istnieje konieczność wyłączenia z ruchu całego obiektu. Nocna akcja polegać będzie na wykonaniu próby statycznej oraz próby dynamicznej obciążenia obiektów taborem samochodów ciężarowych. W trakcie próbnego obciążenia wykonywane będą m.in. pomiary przemieszczeń pionowych ustrojów nośnych i na łożyskach ruchomych wiaduktu. Badana będzie także stabilność podpór. Ostatecznie wyniki z próbnych obciążeń obiektów zostaną porównane z założeniami projektowymi dotyczącymi nośności i dopuszczalnych przemieszczeń elementów nośnych obiektów mostowych. Planowane nocne próby obciążeniowe są konieczne do rozpoczęcia procedury odbiorowej i przybliżą nas do otwarcia ruchu na drugiej nitce wiaduktu.
Zamknięcie wiaduktu Biskupia Górka, oznacza również czasowe zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Szczegółowe informacje o zmianach w kursowaniu autobusów na stronie Zarządu Transportu Miejskiego ztm.gda.pl
Inwestycja jest ostatnim etapem przebudowy Traktu św. Wojciecha, elementem docelowego układu drogowego w ciągu DK91 dochodzącej do portu morskiego (Nowego Portu) i łączącej Pomorze z południem kraju. Głównym wykonawcą Wiaduktu Biskupia Górka jest firma Budimex S.A., z którą podpisano umowę w marcu 2018 r. Koszt inwestycji to ok. 165 mln złotych. Inwestycja dofinansowana jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.