Połączenie przyjemnego z pożytecznym
Studiować w ostatnim czasie można dosłownie wszystko. Uczelnie wyższe prześcigają się w kierunkach przyciągających jak największą liczbę studentów. Naturalnie reagują też na dynamicznie zmieniający się rynek pracy, w tym sektor rozrywkowy oraz to, czym aktualnie żyje społeczeństwo.
Z myślą o tym, a także o potężnym rozwoju segmentu gier komputerowych, władze Uniwersytetu Gdańskiego postanowiły zagospodarować również i tę przestrzeń w kwestii przygotowania merytorycznego.
Duża część przedmiotów będzie do wyboru. Studentki i studenci będą samodzielnie decydować, czy wolą poszerzać umiejętności związane z projektowaniem gier, czy bardziej zależy im na rozwijaniu warsztatu pracy historyka i wiedzy z zakresu m.in. bronioznawstwa, historii architektury czy folkloru, przydatnej w przyszłej karierze konsultantki/konsultanta gier
– informuje dr Wacław Kulczykowski, opiekun studiów.
Polecany artykuł:
Własna gra na zaliczenie
Zależnie od przyjętego toku studiów, po trzech latach studenci będą mogli wybrać formę pracy dyplomowej. Może to być zarówno projekt własnej gry historycznej, jak i prowadzenie badań nad grami historycznymi, których efektem będzie napisanie „tradycyjnej” pracy dyplomowej.
Większość przedmiotów opiera się na wykonywaniu ćwiczeń oraz metodzie projektów. Studenci i studentki poznają zawód projektanta gier od kuchni podczas praktyk w renomowanych firmach zajmujących się tworzeniem gier.
Międzynarodowa kariera dla absolwentów
Studia przygotowują do budowania kariery międzynarodowej, również dlatego, że 40% przedmiotów odbywa się w języku angielskim.
Dla studentów II oraz III roku przewidziano specjalne maratony projektowania gier, podczas których będą mogli przetestować swoje umiejętności. Tzw. gamejamy będą organizowane każdego roku na Wydziale Historycznym.
Nie tylko dla projektantów gier
Warto podkreślić, że kierunek nie przygotowuje jedynie do projektowania gier komputerowych. Absolwenci studiów zdobędą wiedzę i umiejętności także z zakresu tworzenia gier planszowych, fabularnych czy miejskich. Studenci poznają tajniki konstruowania fabuły, operowania słowem, tworzenia mechaniki i wzorców projektowych gier, a także stosowania sztucznej inteligencji.
Na pierwszy rok planowane jest przyjęcie 25 osób.
Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: [email protected]